foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Steeds meer consumenten gaan voor duurzaam - voedselcampagne Qualify van Switch slaat aan

actie bij PLUSTilburg / Schijndel - Na het succes van vorig jaar heeft Switch wederom tal van ludieke consumentenacties georganiseerd in zes Brabantse steden [Breda, Roosendaal, Tilburg, Oss, Schijndel en Eindhoven]. In Schijndel en Eindhoven waren de wethouders Economische Zaken prominent aanwezig om de campagne Qualify te steunen. De laatste campagnedagen in Eindhoven vielen samen met de afsluiting van de Fairtrade Week. Op 26 oktober was de Fairtrade week begonnen in Schijndel waarbij de eerlijke winkelroute overhandigd werd aan wethouder Eijkemans in de Plus in aanwezigheid van Qualify. Consumenten reageerden enthousiast omdat zij goed geïnformeerd werden over de aankoop van verantwoorde producten in hun supermarkt en daarbij ook nog eens beloond werden met een gratis product. In totaal zijn met de consumentenacties 2.400 consumenten bereikt en 1.150 producten uitgedeeld.

switchOnze huidige manier van produceren en consumeren van voedsel moet op de schop. Voedsel wordt over grote afstanden getransporteerd, een derde van al het voedsel wordt weggegooid en boeren in ontwikkelingsladen krijgen geen eerlijke prijs voor hun product. Het is tijd voor herbezinning en innovatie. Met de ludieke campagne Qualify besteedt Switch aandacht aan duurzaam consumeren. In oktober 2013 organiseerde Switch acties bij supermarkten. Het doel was daarbij consumenten te bewegen tot bewust consumptiegedrag, in het bijzonder het kopen van streek- en seizoenproducten met een keurmerk.

qualify.nuCampagne Qualify
Met de campagne Qualify streeft Switch naar verantwoord consumeren, meer biologisch en fairtrade. Onze huidige manier van produceren en consumeren van voedsel moet op de schop. Voedsel wordt over grote afstanden getransporteerd, een derde van al het voedsel wordt weggegooid en boeren in ontwikkelingsladen krijgen geen eerlijke prijs voor hun product. Met de ludieke campagne Qualify besteedt Switch aandacht aan duurzaam consumeren. In oktober 2013 waren – voor het tweede jaar – bijzondere  acties georganiseerd bij supermarkten, met als doel consumenten te bewegen tot bewust koopgedrag, in het bijzonder de aanschaf  van producten met een fairtrade of biologisch keurmerk.


4 weken
Gedurende vier weken is actie gevoerd, in  zes verschillende steden in Brabant. Dit jaar dook het campagneteam op bij supermarkten in Breda, Roosendaal, Tilburg, Oss, Schijndel en Eindhoven.

Meer informatie
www.qualify.nuwww.maakdeswitch.nl.
Bart Eijkemans - FT

Lacros

Klik > website

Klik > Website

Bij Jet

Klik > website

Klik > Website

Bouwman

Klik > website

Klik > Website

TVE

Klik > website

Klik > Website

IT-OK

Klik > website

Klik > Website

Klaver

Klik > website

Klik > Website

Neutraal keuren

Klik > website

Klik > Website

Van Wanrooij

Klik > website

Klik > Website

Mutsaars

Klik > website

Klik > Website

De Hoevenbraak

Klik > website

Klik > Website

PLUS

Klik > website

Klik > Website

Easypos

Klik > website

Klik > Website

Twan Vissers

Klik > website

Klik > Website

InSchijndel

Klik > website

Klik > Website

Voetselect

Klik > website

Klik > Website

Korsten tweewielers

Klik > website

Klik > Website

De Beddenwinkel

Klik > website

Klik > Website

Rabobank

Klik > website

Klik > Website

De Sok

Klik > website

Klik > Website

Foto Keetels

Klik > website

Klik > Website

Copyright 2019  TVSchijndel, Je ziet ons echt overal