Schijndel - In 2013 heeft "De (H)eerlijkheid" in Schijndel een plaatsje bemachtigd tussen de 100 beste koffiebedrijven van Nederland werd vorige week al duidelijk, maar op welke plaats bleef nog even geheim. Op maandagavond werd bekend dat ze op plaats 23 zijn geindigd. Misset Horeca heeft het initiatief genomen om de Koffie Top 100 samen te stellen. Eerder dit jaar hebben mystery guests "De (H)eerlijkheid" bezocht en gekeken naar aspecten als kwaliteit van de koffie, gastvrijheid, presentatie en verkoop. Zondag 4 Augustus was het tijd voor een uitvoerige beoordeling door een jurylid van Misset Horeca. Zij proefde achtereenvolgens een kopje koffie, een espresso en een cappuccino en heeft haar bevindingen vastgelegd in een rapportage. Op 9 September werd de Koffie Top 100-Ranglijst bekend gemaakt tijdens het Koffie Top 100-Event bij Mereveld in Utrecht. Alle Top 100-bedrijven waren aanwezig op dit feestje.
Maar koffie zetten is toch een makkie? Niet volgens de koffiespecialisten van "De (H)eerlijkheid". Onze barista’s worden voortdurend getraind om de kneepjes van het koffievak te leren. Koffiezetten is een kunst op zich. Onze dagelijkse dosis cafeïne kan op duizenden verschillende manieren gezet worden, en dan zwijgen we nog over de serveerwijze. Dit alles leren ze bij "De (H)eerlijkheid" aan de koffie-universiteit van Illy in ‘s-Gravendeel. Tijdens een nauwkeurig uitgestippeld traject leer je aan de hand van theorie- en praktijklessen de geheimen van de koffie. Omdat wij koffie hebben benoemd als een product waarin we bij "De (H)eerlijkheid" willen excellereren zijn wij natuurlijk student aan deze universiteit. "De (H)eerlijkheid" is met 4 barista’s present.
Bij "De (H)eerlijkheid" zijn we bijzonder blij met de erkenning in deze ranglijst. Een notering hierin is gezien het grote aantal horecabedrijven in Nederland al bijzonder. Natuurlijk zijn wij benieuwd naar onze eerste notering maar op voorhand zijn we gelukkig met iedere plek. Wel zijn we natuurlijk gezond ambitieus want een notering smaakt naar meer en vanzelfsprekend zullen we er alles aan gaan doen om koffie als ons ultieme visitekaartje te blijven perfectioneren.