foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Regionaal alcoholmatigingsproject "Think before you drink" van start gegaan

drink1Regio - Het regionale alcoholmatigingsproject 'Think before you drink' organiseert van juni tot en met september de zomercampagne ‘Wat kies jij?’ in de regio’s West-Brabant en Hart voor Brabant. De zomer is het seizoen van vakantie en vele concerten, festivals en kermissen. Voor jongeren het moment voor lol, ontlading en gezelligheid. Helaas heeft deze periode ook een keerzijde: op vakantie en tijdens evenementen drinken jongeren traditioneel veel alcohol. Het aantal dat door (overmatig) alcoholgebruik in de problemen komt, is iedere zomer weer groot.
drink2Ludiek, fris en sexy
Het fotobord is een van de manieren waarop 'Think before you drink' jongeren tijdens festival, feest of ander zomerevenement prikkelt even stil te staan bij hun drinkgedrag. Daarnaast bestaan er gadgets, kraskaarten, acteurs verkleed als pictomannen (m/v), en watermeisjes en –jongens met waterflesjes. Gemeenten bepalen zelf wat zij inzetten om jongeren bewust te maken van het belang om steeds zélf een keuze te maken als het gaat om wel of geen alcohol drinken. De zomercampagne richt zich ook op ouders; zij kunnen het drinkgedrag van hun kind(eren) op verschillende manieren beïnvloeden en met meer invloed dan zij wellicht denken.

Wat kies jij?
In aanvulling op de activiteiten tijdens festival, feest of ander zomerevenement gericht op het zélf kiezen, ontwikkelde Think before you drink de ‘Wat kies jij?’-app op Facebook. Jongeren vinden daar hun foto terug die zij weer kunnen delen met vrienden. Ook kunnen ze via de app diverse prijzen winnen: 100 bioscoopbonnen van €10, vier iPods en twee fietsen. De ‘Wat kies jij?’- zomercampagne is een van manieren waarop Think before you drink de strijd aan gaat tegen te jong, te vaak en te veel alcohol drinken door jongeren.

Gemeenten aan zet
Volgende week ontvangen de wethouders en ambtenaren volksgezondheid en/of jeugd van de betrokken gemeenten een flesje gemeentepils (= water) met een overzicht van de interventies waaruit zij kunnen kiezen.

Think before you drink
In dit regionale alcoholmatigingsproject zetten gemeenten, GGD’en West-Brabant en Hart voor Brabant, verslavingsinstituut Novadic-Kentron, politie en vele andere regionale partijen zich gezamenlijk in om jongeren bewust(er) te maken van de schadelijke gevolgen van alcohol en hen weerbaarder te maken. Daarnaast richt het project zich op het beperken van de beschikbaarheid van alcohol voor jongeren. Doelstellingen: géén alcoholgebruik door jongeren onder de 16 jaar en géén overmatig alcoholgebruik door jongeren vanaf 16 jaar.

Voetselect

Klik > website

Klik > Website

Korsten tweewielers

Klik > website

Klik > Website

Klaver

Klik > website

Klik > Website

Van Wanrooij

Klik > website

Klik > Website

Lacros

Klik > website

Klik > Website

Bouwman

Klik > website

Klik > Website

Hart voor Schijndel

Klik > website

Klik > Website

De Beddenwinkel

Klik > website

Klik > Website

PLUS

Klik > website

Klik > Website

Easypos

Klik > website

Klik > Website

Mutsaars

Klik > website

Klik > Website

Neutraal keuren

Klik > website

Klik > Website

IT-OK

Klik > website

Klik > Website

InSchijndel

Klik > website

Klik > Website

De Sok

Klik > website

Klik > Website

De Hoevenbraak

Klik > website

Klik > Website

TVE

Klik > website

Klik > Website

Foto Keetels

Klik > website

Klik > Website

Twan Vissers

Klik > website

Klik > Website

Copyright 2019  TVSchijndel, Je ziet ons echt overal