's-Hertogenbosch / Schijndel - Klanten en hulpverleners in welzijn en zorg hebben steeds meer behoefte aan digitaal contact. Door online en offline hulpverlening gecombineerd aan te bieden, kan hulpverlening beter, klantvriendelijker en doelmatiger zijn. Voor cliënten van Juvans, die ook een kantoor in Schijndel heeft, is het voortaan ook mogelijk om via de vernieuwde website van Juvans online ondersteuning op maat te krijgen. Joep Verhoeven, directeur-bestuurder van Juvans, is blij met deze nieuwe vorm van dienstverlening: "Onze samenleving verandert en vraagt om een andere aanpak van zorg. Online hulpverlening past hier uitstekend bij." "Onze 'face to face' ondersteuning wordt verrijkt met professionele online hulp en digitale zelfhulptools. Online hulpverlening zet in op het versterken van de eigen kracht van de burgers en het verhogen van de zelfredzaamheid. De burger is de eigenaar van zijn eigen dossier en hulpverleningsproces. De hulpverlener stimuleert hierbij het zelfmanagement van burgers bij het terugpakken van grip op hun leven."
Online hulp Via www.juvans.nl kunnen cliënten (anoniem) chatten, een vraag stellen of een account aan maken op 'MijnJuvans'. Tijdens het chatspreekuur is er via een (anonieme) chat direct online contact met een hulpverlener aan wie een vraag of probleem kan worden voorgelegd. Vragen kunnen gaan over bijvoorbeeld relatieproblemen, opvoeding van kinderen, eenzaamheid of financiële problemen. Voor openingstijden van het chatspreekuur kijk op www.juvans.nl. Een chatconsult duurt maximaal 20 minuten.
Vraag stellen, apps downloaden of online training volgen Naast anoniem chatten is het ook mogelijk om een vraag stellen. Dit kan 24 uur per dag. Hierop krijgt men binnen twee werkdagen antwoord. In de online-bibliotheek van 'MijnJuvans' is daarnaast veel informatie te vinden over allerlei onderwerpen, variërend van echtscheiding, assertiviteit, eenzaamheid tot omgaan met geld. Verder is het mogelijk om online trainingen te volgen en apps te downloaden.
Privacy Voor de privacy verloopt de communicatie via het beveiligde systeem 'MijnJuvans'. Alleen de cliënt en de hulpverlener hebben toegang tot de pagina. Op het moment dat de cliënt samen met de hulpverlener intensiever aan de slag gaat, moet de volledige naam en adres worden opgeven. Dit komt omdat de cliënt alleen geholpen mag worden door een hulpverlener uit zijn of haar eigen gemeente. Voorop staat dat de cliënt altijd de regie houdt.
Juvans Kantoor Schijndel De Steeg 9c 5482 WN Schijndel Telefoon : [073] 644 42 44 Inloopspreekuur : maandag en vrijdag van 9.00 tot 10.00 uur
Over Juvans Vanuit het maatschappelijk werk ondersteunt Juvans mensen bij het omgaan met problemen, uitdagingen en kansen in hun dagelijkse leven, bijvoorbeeld op het gebied van relaties, financiën, gezondheid of bij de verwerking van ingrijpende gebeurtenissen. Hun inzet kan van korte, maar ook van langere duur zijn. Hierbij wordt nauw samengewerkt met andere organisaties en vrijwilligers. Er wordt niet alleen gekeken naar de cliënt, maar ook naar het gezin en de omgeving. Er wordt altijd uitgegaan van de kracht en mogelijkheden van de cliënt, waarbij de cliënt de richting bepaalt. De inzet is om samen met het sociale netwerk tot een oplossing te komen.