foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Meldingen via MijnGemeente app

GemeenteappmeierijstadMeierijstad - Sinds eind 2017 is gemeente Meierijstad aangesloten bij de MijnGemeente app, bijvoorbeeld voor het melden van vuurwerkoverlast. Via deze app kunnen mensen een melding maken over de openbare ruimte. Daarmee is een extra en eigentijds kanaal ingezet voor meldingen; naast telefoon en website. Uit een analyse van de meldingen blijkt dat inmiddels 18% van de meldingen via de app gedaan wordt. De gemeente gaat de app extra onder de aandacht brengen omdat deze wijze van melden zowel voor inwoner áls gemeente grote voordelen heeft.
Gebruiksgemak, ook buiten werktijden
De gemeente Meierijstad wil meer mensen attenderen op deze handige app en ze stimuleren de app te downloaden en te gebruiken. Op dit moment bellen de meeste mensen nog als ze een melding willen maken. Maar dat biedt alleen maar uitkomst tijdens kantooruren; 's avonds en in het weekend hebben de mensen daar niets aan. Met de gratis MijnGemeente app kan de inwoner direct ter plekke een melding maken, de exacte locatie koppelen en een foto van de aangetroffen situatie meesturen. Het voordeel van het gebruik van de app ( in tegenstelling tot de website) is ook dat de melder maar eenmalig zijn gegevens hoeft in te vullen.


"Inwoners zijn onze ogen en oren"
Wethouder van Rooijen benadrukt het belang van meldingen: "We willen de openbare ruimte schoon, heel en veilig houden. Onze mensen van de buitendienst en aannemers zijn daar dagelijks mee bezig en nemen zelf ook waar als iets niet in orde is. Maar in zo'n grote gemeente kunnen ze niet overal zijn; dus onze inwoners zijn ook de ogen en oren van de gemeente. We hebben hun meldingen echt nodig om gericht actie te kunnen ondernemen daar waar iets kapot is of voor een gevaarlijke situatie zorgt. Onze verwachting is dat de app de drempel verlaagt om een duidelijke melding te doen".

Promotie
De gemeente promoot de app al enige tijd op de digitale informatieborden in elke kern, via de social media en in berichtgeving over openbare ruimte. Binnenkort komen er op meer plekken flyers te liggen, gaan medewerkers van de buitendienst de flyer uitreiken en wordt de app gepromoot via reclames in abri's en op de auto's van de buitendienst.


Terugkoppeling
Inwoners die dat wensen, krijgen altijd een terugkoppeling van hun melding, niet alleen via de app. Daar staat ook op welke termijn de melding afgehandeld wordt. Soms kan het snel opgelost worden, bijvoorbeeld een tak die de weg blokkeert of een kapotte straatlantaarn. Er zijn ook meldingen waar de aanpak meer tijd vraagt, bijvoorbeeld omdat het meegenomen wordt bij gepland onderhoud of omdat een verkeerssituatie nader onderzocht moet worden. Als persoonsgegevens ontbreken, omdat een melding anoniem verstuurd is, kan er geen terugkoppeling plaatsvinden. En de gemeente kan dan ook geen aanvullende informatie vragen als een melding onvoldoende duidelijk is.
Gemeenteappmeierijstad

Klaver

Klik > website

Klik > Website

Twan Vissers

Klik > website

Klik > Website

Easypos

Klik > website

Klik > Website

InSchijndel

Klik > website

Klik > Website

Mutsaars

Klik > website

Klik > Website

TVE

Klik > website

Klik > Website

Voetselect

Klik > website

Klik > Website

Foto Keetels

Klik > website

Klik > Website

De Beddenwinkel

Klik > website

Klik > Website

Van Wanrooij

Klik > website

Klik > Website

Bouwman

Klik > website

Klik > Website

Hart voor Schijndel

Klik > website

Klik > Website

Lacros

Klik > website

Klik > Website

Neutraal keuren

Klik > website

Klik > Website

De Sok

Klik > website

Klik > Website

PLUS

Klik > website

Klik > Website

De Hoevenbraak

Klik > website

Klik > Website

IT-OK

Klik > website

Klik > Website

De Nachtegaal

Klik > website

Klik > Website

Copyright 2020  TVSchijndel, Je ziet ons echt overal